List Of BBC Correspondents Working In Russia Leaked Online

The Man

Former Staff
Jul 2011
A list of BBC correspondents working in Russia has been leaked online after Russia's media regulator, Roskomnadzor, said it was checking the legality of the BBC World News channel's Russian operations and its websites.

The list of 44 journalists, most of them Russian nationals, appears to have first been published in the anonymously run For Mother Russia group on the VKontakte social network on December 25.

Hours later, the list of reporters -- along with their photographs -- appeared on the Russian site Pikabu, which resembles Reddit.

The leak came days after The Times published a list of names and photographs of eight reporters working for the Kremlin-backed Sputnik's U.K. bureau in Edinburgh.

The Russian Embassy in London reacted angrily, saying Moscow "will respond in kind."

The For Mother Russia group accused The Times of trying to put "psychological pressure" on Russian journalists and "discredit" them.

A BBC spokesperson expressed frustration at the leak.

"The BBC has strict editorial guidelines and has not published the details of journalists from other media organizations as there was no editorial reason or justification to do so. We are disappointed at the groundless publication of our Moscow team's details," the spokesperson was quoted by British media as saying on December 27.

The leak of the list of BBC journalists also came a week after Roskomnadzor warned the BBC it would launch an investigation into what it called the broadcaster's violation of impartiality rules.

Roskomnadzor said on December 21 that the goal of the verification was to establish whether the content of the BBC operation is consistent with Russian laws.

Roskomnadzor's statement came a day after British media watchdog Ofcom said it was considering sanctioning Russia's state-financed RT, saying it had broken impartiality rules in seven programs earlier this year, including coverage of the poisoning in Britain of former Russian spy Sergei Skripal and his daughter.

Britain blames the Russian government for the poisoning of the Skripals in the city of Salisbury in March. Russia has repeatedly denied evidence that its agents were behind the poisoning and accused British intelligence agencies of staging the incident to stoke what they called "Russophobia."

The Skripals survived the poisoning, in which a Soviet-made military nerve agent known as Novichok was used.

Two other British citizens were exposed to the same nerve agent in June, apparently by accident; one of them, Dawn Sturgess, died.

The BBC said on December 21 that it worked in full compliance with Russia's laws and regulations to deliver independent news.
List Of BBC Correspondents Working In Russia Leaked Online

Read that list. Three people on there, based on the names, sound British to me, a man and two women; the rest are Russians. Regardless, hopefully this doesn't put anyone in harm's way. Plenty of anti-Western nationalist whack-jobs over there, God knows...
Likes: Tedminator


Former Staff
Jun 2010
South Florida
Yup, see! Thats why I won't sign up for Russia mail order bride websites... trump's boyfriend will probably send over one his femme fetales :angry:
Likes: The Man

The Man

Former Staff
Jul 2011
Yup, see! Thats why I won't sign up for Russia mail order bride websites... trump's boyfriend will probably send over one his femme fetales :angry:
If I wasn't happily married, dare say I wouldn't mind spending some time with Anna Chapman


I like dangerous women

And redheads too lol Still like brunettes more though hehe

The Man

Former Staff
Jul 2011
The BBC has formally complained to Russia's ministry of foreign affairs, after a list of BBC staff working in Russia, including their personal data, was leaked online.

The 44 journalists' full names and photographs were published on social media by the For Mother Russia group on 25 December.

The list also appeared on Russian sites and

Many of the 44 are Russian citizens working for the BBC World Service. stated that the Western media had recently published a similar list of Russian journalists, saying, "to find a list of THEIR journalists who work in Russia and interpret everything as a plot against them has been as easy as pie".

The BBC has published no such list.

The site appears to be referring to a publication in the Sunday Times, which carried the names and photographs of eight Sputnik UK staff members. Sputnik, a Kremlin-backed news agency, has an outpost in Edinburgh.

Responding to the Sunday Times report, Russian foreign ministry spokesperson Maria Zakharova announced that "Russian diplomats are working on reciprocal counter-measures".

The leak of journalists' details came less than a week after UK media watchdog Ofcom ruled that Russian news channel RT, formerly known as Russia Today, broke TV impartiality rules in seven programmes after the Salisbury nerve agent attacks.

Russia's media regulator retaliated by announcing it would investigate whether the BBC's operations in Russia complied with Russian law.

In its complaint, the BBC stressed it was an independent media organisation with no influence over British government policy or other UK media outlets.

Jamie Angus, director of the BBC World Service, said the welfare of the corporation's Moscow staff was its overriding concern. "We've asked the Russian authorities to investigate this worrying development," he said.

President Vladimir Putin's press-secretary, Dmitry Peskov, said on Friday that the Kremlin did not necessarily approve of the publication of the list of BBC Moscow reporters, but treated it "with understanding".

'Tricks of hackers'

In an interview with the Govorit Moskva (Moscow Calling) radio station, Ms Zakharova said the data was all in the public domain.

"Is it classified? No, not at all. You can find it all on social media," she said.

However, this does not seem to be the case.

The BBC has studied the leak and compared it with the data available on social media. At least part of the information is only possessed by the Russian authorities.

The list fully corresponds to the roster of BBC staff officially accredited to work in Russia. That list is not published anywhere. Only the names of the bureau chiefs are openly available.

On Friday, Ms Zakharova was asked by the Kommersant newspaper about Russian authorities being implicated in the leak. She replied that it was more likely "tricks of British hackers".

Russia's ministry of foreign affairs told the BBC it initially deemed the suggestion it had leaked the data "a misplaced joke due to its obvious absurdity".

It said the website of the Russian Embassy in London had been hacked on 17 December.

"We cannot rule out that hackers could get access to various data, including the information about representatives of the British media in Russia, as Russian embassies are engaged in monitoring publications by foreign journalists, issuing journalistic visas, etc," it said.

As of 29 December, had deleted the page with the BBC list. The BBC has screenshots and archived pages of all the relevant publications.
BBC complains to Russia over staff leak